TAG - My Makeup Story

Som ni kanske vet är jag beroende av YouTube-videos, kollar på dem konstant och letar efter nya favoriter (hittade en nu ikväll - Yay!). TAG vidoes är stora och är utmaningar med frågor som vloggaren svarar på. Detta tänkte jag köra på bloggen, why not liksom de är ju bara att skriva ner svaren.

Finns en hel massa så tänkte nog köra en i veckan kanske, vi får se hur det går! Idag börjar jag med den första:

TAG - My Makeup Story
1. Hur gammal var du när du började använda smink?
Jag skulle säga att jag började "leka" med smink i årskurs 6 kanske, kommer ihåg en väldig pudrig period och brunkräm från mammas sminklåda..*hemskt*

2. Hur började du med smink?
Ja grupptryck antar jag, alla började nog använda smink samtidigt och vem vill sticka ut i den åldern?

3. Vilka är några av dina favoritmärken?
Jag har precis blivit förälskad i MAC, sen är NYX, Too Faced, Lily Lolo, Maybelline med flera.

4. Vad betyder smink för dig?
En trygghet och ett sätt att utrycka sig på, känner man sig för jäklig en dag ser man genast piggare och fräschare ut om man sminkar sig. Man mår bättre på insidan och utsidan med smink, dock finns det ju vissa som är extremare än andra.

5. Om du bara fick ha 4 produkter i ansiktet, vilka skulle de vara?
Mascara, concealer, blush och läppglans.

6. Vad anser du är det bästa med smink?
Du kan bli vem som hellst med lite smink, du går från naturlig till partyready genom att lägga till en produkt. Otroligt roligt!

7. Vad tycker du om billigare smink (drugstore) vs dyrare (high end) smink?
Jag har inte råd att köpa MAC hela tiden, de typiska drugstoremärkena är dyra i sverige så tack gud för "We ship worldwide" de sparar jag massor av pengar på. Vissa produkter är värda att lägga ner mer pengar på, andra not so much!

8. Vilket tips skulle du ge till en nybörjare?
Ha inte så mycket puder!! En period som tydliger ALLA går igenom men herregud så hemskt det är!

9. Nämn en sminktrend du aldrig förstått!
Mörk läppenna och ljusare läppstift/läppglans inuti - så jäääävla fult! Aldrig gillat kommer aldrig göra!

10. Vad tycker du om skönhets communityn på YouTube?
Underhållande, känns som vissa utnyttjar det lite väl mycket dock. Skrev en debattartikel om det till skolan som blev väldigt omtyckt, folk tycker de är ett intressant ämne!

Har DU en blogg utmanar jag Dig att göra denna TAG och skicka den vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0