Packning är inte lätt

Vi har pratat fram och tillbaka om vi ska köpa extra bagagevikt när vi ska hem från Thailand. Då vi reser med fritidsresor får vi ha 20 kg inklusive handbagage varav jag räknar med att ha 5 kg i handbagage (dator, bok, ombyte, plånbok med mera) blir det bara 15 kg och jag har aldrig åkt hem från en semester med under 20 kg incheckat bagage.

Nu på kvällen provägde vi alla saker jag tänkte ta med mig och kom upp i cirka 8 kg utan dator, neccessär och handbagage. Vi konstaterade att enklast är nog att köpa till 5kg var bara för att vara på den säkra sidan. Ibland är dom superstränga vid invägning och ibland bryr dom sig inte alls - men jobbigt att få betala 1000:- extra per person bara för vi har övervikt! 5 kg extra per person blir det, då slipper man oron och kan shoppa järnet!

Så fint bagage.. kommer från Steamline!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0