"Ut med LNU och in med AMS"

Känns rätt studenten där vi skrek "Ut med IG och in med AMS" men njaaa förhoppningsvis slipper jag vara arbetslös i sommar - just därför ska jag och Annica till Arbetsförmedlingen imorgon och skriva in oss. Jobbcoach kan vara rätt bra har vi konstaterat, finns stört många företag som håller på med det i Kalmar så vi får se hur det går.

Målet är att faktiskt ha jobb i sommar när jag är klar med skolan. Det finns ju inte direkt några högre utbildningar jag kan gå som känns relevant - time to get real life! Dock är de svårt att skaffa jobb eftersom:

1. Jag vet inte vart jag ska söka jobb
2. Jag vet inte vad för jobb jag ska söka
3. Söka Jobb eller någon form av Trainee program?

Så ja..jag har ingen koll alls kan man ju säga! Men förhoppningsvis kommer jag/vi fram till hur vi ska göra inom en snar framtid! Blä för alla dessa beslut, de är ju inte direkt några små beslut som är runt knuten. Uscha!

Vi får se hur det hela går - håll tummarna för mig i vår!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0