Tillbaka i Svea rike

Nu är semestern över och vi är tillbaka i Sverige efter 15 dagar i sköna, soliga Thailand!

Landade igår eftermiddag vid 15.20, var 40 min försenade från Phuket men de flög vi in så landade på utsatt tid vilket var härligt. Gick smidigt att komma ut från flygplatsen och istället för att ta Arlanda Express som jag annars alltid åker blev det Upptåget till Upplands Väsby och sedan pendeltåget därifrån och till Södertälje! Smidigt när man ska till mamma, tog nästan exakt 2h att åka och kostade bara 100:- per person istället för typ 200:- de skulle kostat med AE samt SL separat.

Blev en lugn kväll med presentutdelning, mumsig mat och härligt sällskap hemma hos Mamma och Micke! Perfekt också eftersom Mormor flyttat dit - alla under ett och samma tak = sparar tid och slipper flänga runt hela stan när man är hemma och hälsar på. Imorse vaknade vi 04, pigga och alerta men nej då får man inte gå upp så vi somnade snällt om till 06.45 då richard gick upp och jag strax efter :) Måste ju umgås med pluttarna medans man kan.

Nu är vi på X2000 mot Alvesta där vi byter tåg mot Kalmar, framme vid 14.50 har jag för mig. Åker första klass (de var BILLIGARE än 2-klass...hur är detta möjligt) så har "gratis" kaffe och internet. Internet är väl segt så kan inte titta på YT-klipp som jag planerat. Men men snart hemma!

Återkommer med inlägg om Thailand med MASSA bilder - promise!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0