Hej i blåbärsskogen

Något av det bästa jag vet är blåbär..jag kan äta det till allt och de finns inget bättre än blåbärspaj eller blåbärsmuffins. För att kunna baka dessa behövs ju självklart blåbär och de är ju rätt dyrt att köpa - men Hallå de finns gratis ute i skogen!!

I sommar kommer jag att bo i skogen och plocka dessa underbara bär. Kommer inte få plats mycket mer än blåbär i frysen i höst, kommer vara FULLT. Dock har jag ingen koll på blåbärsskogarna i Kalmar men får väl passa på när jag är hos pappa och birgitta på landet.

Världens godaste bär!!


De första jag tänker på när det gäller blåbär är blåbärsriset som man fick tilldelat sig när man var ute på promenad som liten hos farmor och farfar på landet. De godaste blåbären i den stoooooora blåbärsbacken vid badet (haha den var iaf stooor när man var liten). Kommer ihåg hur vi skuttade runt och skulle hitta riset med flest blåbär på och förökte dra bort dem från marken :p Inte lätt inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0