Kulturella skillnader

Jag går som sagt i en internationell klass med studenter från typ 15 länder eller nått, alla är vana att hantera saker olika men hittills har jag tyckte att de gått väldigt bra med alla våra miljontals grupparbete (eftersom jag läser Strategiskt Ledarskap just nu är det bara i grupper). Men idag har jag dampat x-antal gånger på eftermiddagen och kvällen.

Folk som sagt en sak ändrar sig och tycker något HELT annat helt plötsligt ändrar sig, flyttar möten, hör inte av sig och blir sedan sura när en del av gruppen träffas som redan haft möte hela dagen - suck!!! Så trött man blir!!! Höll på att skriva massa aggressiva meddelanden till folk för man kan inte bete sig hur som helst. De är tydligt att vi är i två grupper i gruppen men jag bryr mig inte. Bestämmer man en sak så håller man sig till det om inte kollektivet kommer fram till något annat - PUNKT!

Dock är det inte så saker fungerar i vissa länder tydligen. Dom kommer få höra det imorgon, frågan är hur jag lägger fram det utan att dampa ytterligare. Eller så skiter jag i det...känns väldigt attraktivt för dom förstår inte ändå! :(

Annars så har jag mått bajs hela dagen..ont i halsen, seg i huvudet/ont i huvudet och lite febrig :( Har nog spelat in en del! Bra har det iaf gått med den svenska gruppen, vi har varit riktigt duktiga och presentationen är i princip klar :) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0