Kosta Outlet

I förmiddags kom älsklingen på den smarta idén att vi skulle ta en utflykt till Kosta Boda Outlet, jag har aldrig varit där förut så blev första gången för mig.. Så efter att ha lastat in min säng, som svärisarna ska ut och lämna till en kollega som köpt den, styrde vi bilen mot storskogen! Fick uppmaningen att passera förbi Målerås också där Mats Jonasson håller till så de blev första destinationen, mycket fint hade dom och vi planerar några julinköp där :) Jag fick massa fint från Mats Jonasson i födelsedagspresent från svärisarna och ja de kan bli en fin samling.

Efter 30 min max hade vi sett allt i Målerås (de är superlitet) och nästa destination var då Kosta Outlet. Stora hus utspridda med glas, porslin, kläder och annat kul. Vi var hungriga när vi kom fram så började med macka och kaffe innan vi strosade vidare och kollade på massa fint. Glas fanns det i många versioner och man vill ha lite av allt :p Jag hittade ett par vinterstövlar som jag köpte, 490:- kostade dom och skulle kosta 6-700 ordinariepris tror jag så sparade iaf lite...nu har jag två stövlar till vintern - check torra fötter!

Väl i Kalmar åkte vi förbi Mode en snabbis och jag köpte en cardigan..tröttnade på att bara ha korta och hittade en snygg längre :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0