Grå söndag

Jag sov verkligen som en liten ängel igår, hade svårt att somna för jag är konstant uppe i varv (tack underbara hemtenta) men när jag väl somnade runt 01 så sov jag bättre än på länge! Klockan stod på 8.30 och hoppade upp strax efter 9 - härligt härligt. Nya traditionen är att göra smoothies och idag blev också första dagen jag åt gröt till frukost. De är min standardfrukost under de kalla mörka månaderna, jag behöver något rejält i magen för att orka med.

Vid 10 satte jag mig vid datorn i köket..öppnade boken och började med uppgift 2 av 4 i hemtentan. Denna uppgift består av att göra en form av recension på en utav kursböckerna. Vi ska presentera boken utifrån vårt perspektiv och verkligen gå in på djupet och komma ihåg att vi skriver på magisternivå. Problemet är att - ja vad är då magisternivå?! I donno!!!! Vi ska skriva 2 sidor i bookman old style storlek 10 vilket är SÅ LITE. Så antar att svårigheten är att vara koncis och gå in på djupet direkt, inte lika lätt som de låter.

I eftermiddag blir det en tur förbi Hansa City, ska förbi H&M och se om dom har nå kul! Handlar man för 500:- fårn man 100:- rabatt plus att jag har 250:- i rabattcheck. Så jag kan handla för 500:- men betalar 150:-..eller har jag tänkt fel nu!? Ska kolla in tröjor..mysiga långa tröjor behövs, helst stickade (kolla på inlägget från igår).

Nu - fortsätta skriva, men först lite kaffe!
Ha en fin dag, och njut av er ledighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0