Framtidsdrömmar - resor!

Något jag verkligen älskar att göra är att resa, upptäcka nya saker och ta del av spännande kulturer! Kan omöjligt finnas någoot bättre - right!? I år har jag varit i Egypten två gånger, haha ja de råkade bli samma land för den underbara värmen och fantastiska hotell för ingenting alls, är man student så är man!

Action in Chicago..underbar stad!!

I vinter, 20 januari (om 69 dagar) åker jag och sambon till Thailand, första gången i asien och de ser jag fram emot något sjukt mycket..sunshine är något jag verkligen behöver sådär mitt i vintern när de bara är grått och trist. Funderade massor innan hur vi skulle åka, med charter eller åka runt själva. Denna gång valde vi charter då de är ett helt nytt land för oss och vi inte har koll på någonting. Annars brukar jag alltid åka reguljärt, de är billigare och man får mycket mer frihet..åkte på min första charterresa (som jag minns) i april och thailand blir tredje gången. När vi åkte till mexico till exemple från USA bodde vi på hostel och hela resan inklusive ALLT gick på 6-7000 - studentvänligt!

San Fransisco på en turistbuss..var billigare än att åka vanliga lokaltrafiken :p

Nu har jag börjat smida planer om långresor, vill åka runt i USA mer (ink Hawaii) samt åka till Australien/Nya Zeeland (ink Fiji och Kina) och känns som de är smidigast att dela upp de på två..men jag vet inte känns som en resa skulle ta så himla lång tid.

Rutt:

alt 1) Stockholm – Sydney – Guld kusten – Fiji – Peking - Stockholm

alt 2) Stockholm - Hawaii – LA – Las Vegas – Grand Canyon – Miami - Washington DC - New York – Stockholm

I sommar är jag klar med skolan och de är dags att ta tag i verkligheten (längtar) och Richard tycker att de är smidigast att jobba ett år sedan resa vilket jag håller med om..vi får se hur det blir! Kostar ju lite pengar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0