Mäklartime - Bostad Kalmar!

Nej jag fick ett ryck på lunchen och gick och snackade med en utav mäklarna på Svensk fastighetsförmedling. Mest rent för att jag var nyfiken om marknaden, hur mycket lägenheterna går för och upplägget. Mäklaren var sjukt trevlig, öppen och förklarade läget, de är NU man ska sälja ettor..eller hellst förra veckan :p

Men iaf så ska han komma ut och kolla på lägenheten redan i början av nästa vecka och upplägget är att om jag gillar de han säger och vi kommer överrens kommer en fotograf dagen efter..lägenheten publicerad, annons i tidningen och visning veckan efter. Alltså kan de gå FORT och de är ju för att de är alla nya studenter som söker bostäder.

Den viktigaste saken är - om budgivningen inte kommer upp till de jag vill ha, alltså vinst efter provision blir det inget. Jag var väldigt tydlig med att jag funderar på att sälja den privat och bara överväger att ta in mäklare. Men why not, skulle spara mig väldigt mycket tid genom att ha en mäklare som gör jobbet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0