Dag 9 - Min tro

Som liten sjöng jag i kyrkokören samt gick på Kyrkans barntimma med mamma och syrran! Massa aktiviteter hände i kapellet i Hagsätra så spenderade en hel del tid!

När de var dags för konfirmation övertalade jag en kompis i klassen att vi skulle åka på sommarkonfirmation med Vantörs församling. Jag visste inte direkt något men de visade sig vara ett otroligt bra val som gett mig otroligt mycket. Konfirmerades i en grupp om 17 pers och var på Stjärnholm utanför Nyköping med konfirmationen hemma i kyrkan i Högdalen.

Efter konfirmationen blidde jag kvar, började som ungdomsledare för konfirmationsgrupper och hade tre stycken parallelt under första året, sedan blev jag också barnledare och hade hand om barnen under vissa av gudstjänsterna aka söndagsskola. Var också med i ungdomsgruppen och försökte starta upp en lokalavdelning till Svenska kyrkans unga. Var väl i kyrkan ca 10 timmar i veckan där ett tag, haha fullt upp och jag älskade det! Fick utbildningar också vilket är bra att ha!

Jag är absolut kristen och i framtiden skulle jag gärna studera teologi, det första yrket jag kommer ihåg jag ville bli var faktiskt Präst och de är fortfarande ett mål jag har till längre fram i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0