Dag 01 – Om mig

Första inlägget på denna 30-dagars utmaning om vem jag är!

Så vem är jag?

Jag heter Johanna, är 23 år och föddes den 20 augusti 1987 på SöderSjukhuset i Stockholm. Uppvuxen i Hagsätra som är en "söt" liten förort till Stockholm, bodde i samma lägenhet från de att jag föddes till de att jag flyttade ifrån Hagsätra för lite över 3 år sedan nu för att plugga Marknadsföring i Kalmar.

Som person är jag glad, ständigt skämtande och väldigt ärlig, jag säger det jag tycker och visst kan de tyckas hårt ibland men jag säger bara sanningen och vissa behöver höra det! Tålamodet har jag ärvt efter min mamma skulle jag tro (haha) och nej de är inte det bästa om de inte går som jag vill! Men mestadels är jag glad och försöker få alla att trivas. Skulle säga att på senare år har jag blivit mer ambitiös och mer hängiven till skolan, ett intresse som inte fanns tidigare!

På fritiden har jag alltid varit väldigt aktiv och schemat var ständigt fullt! Som yngre provade jag och syrran att dansa det mesta, dock blev det rätt kortvarigt men har några minnen från olika danslokaler. Spelade piano något år men tröttnade rätt snabbt. Har sjungit i kör sedan jag var rätt liten, kanske 7 år eller något sådant i kören i kyrkan för att sedan fortsätta i skolkören och ungdomskören i Vantörs kyrka.

Scouterna började jag med som minior, första lägret kommer jag aldrig glömma för de var en skräckupplevelse, hade en paus under slutet av mellanstadiet men längtade tillbaka och återvände efter två år. Sedan blev det ledarroll under några år kombinerat med konfirmationsarbete och annat roligt i Vantörs församling.

Utöver detta simmade jag i några år, spelade teater, dansade street funk, söndagsskoleledare och städade trappor!

Det var jag! Imorgon kommer ett nytt inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0