Weekend på landet

Var riktigt trevligt att komma bort ifrån Kalmar lite och spendera lite tid med pappa och birgitta på landet (ja och karro, eva, farmor och farfar också såklart). Åkte upp efter jobbet och var framme runt 20-tiden har jag för mig då de blev en lättare middag med mumsig svampomelett, gud så gott det är!

På lördagsmorgonen kom syrran ner också, efter att ha jobbat och spenderat halva natten på centralen i väntan på att tåget ska gå. Min syrra är en liten nattuggla men inte kan man missa marknaden så efter en fika åkte vi upp till Malmamarken och gick runt där några timmar med farmor. Hittade INGENTING mer eller mindre vettigt, köpte brända mandlar och godisremmar då dessa är obligatoriska men inget mer. Lunch med nybakat bröd och rökt fisk samt fika med nybakade munkar blev det också framåt efternmiddagen, DE är livet det.

Resten av lördagen var lugn och skön, vädret var perfekt marknadsväder och solen kom och gick. Farmor och farfar kom på middag, mums grillat kött, potatissallad och feta/tomatsallad som vi åt ute på altanen.

Söndagen blev en tur till marknaden igen, jakt på mina papper till lägenheten (tänk vilken tur att Birgitta har koll på allt) Sedan hoppade vi i bilen och körde mot Kalmar igen vid 15 tiden. En sväng förbi IKEA i Linköping och ett SJUKT regn blev det också.

Fin fin helg, tur jag ska upp helgen om två veckor och stanna en heeeel vecka!
Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0