Städa städa varje fredag..

Godmorgon!

Solen skiner (inte) över lilla kalmar (idag heller)! Men man kan vara glad ändå :) Har sprungit runt och plockat undan saker, byggt fler förvaringslådor till kontoret, sorterat saker och diskat nu under morgonen. Det behövs en riktig städdag för varken jag eller richard har haft tid och städa i veckan..fullt upp! Men idag blir det ett ryck. Jag tycker de är lättare att dela upp städningen i olika delar så man slipper göra allt samtidigt..

Steg 1 - Plocka undan saker och diska
Steg 2 - Plocka undan saker som du inte såg första gången och damma
Steg 3 - Dammsug (och våttorka)
Steg 4 - Vattna blommorna

TADA ett fint och snyggt hem!

Ikväll kommer Frida ner från Sthlm - yay so much fun! Alex kommer också in till stan och sedan blir det puben för hela slanten :) Resten av helgen blir det en sväng till Öland, middag i stan imorgon, bakning och lite skumpa på det. Kommer bli så så så härligt! Men innan dess ska jag skriva lite mer på min teori, har för en gångs skull inga möten idag så kan sitta hela långa dagen. Mitt mål är att få ihop 2 sidor text..dock blir det nog en sväng till biblioteket för jag hade fått 4 böcker jag beställt från Växjö :)

Ha en trevlig Valborgsmässoafton! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0