Hemma från Egypten!

I lördags kväll/natt kom jag och katrin hem från egypten, efter 10 underbart sköna dagar i solen!! Oh vilken härlig semester vi haft och förträngt allt som har med skolan att göra :p Bra sådär mitt upp i uppsatsen :p

Vi bodde på Hotell Magawish som ligger PRECIS utanför stadsgränsen till "Nya" Hurghada vid en jättefin strand. Tog oss 15minuter att åka med taxi in till stan och de kostade 20LE (30 SEK) vilket var väldigt najs...tänk om taxipriserna var så bra här i Sverige :p Åkte till stan för shopping vid Sheraton road, vääääääskor i miljoner och johanna gjorde av med en massa pengar. De går ju knappast att jämföra med svenska priser..köpte 10 väskor till priset av 2 svenska H&M-väskor.

Vi hade all-inclusive med fri mat och dricka på hotellet, dock fick vi inte äta på baren vid vår pool vilket var surt! Men samtidigt bra då vi fick röra liite på oss när vi skulle äta vilket var rätt bra med tanken på all Pepsi som slank ner i strupen! Brände mig så jag såg ut som en riktig liten korv :p Vi hängde mest vid vår pool och vi hade supertur för vi bodde i den "nya delen" och slapp husen från 80-talet!

En riktigt rolig resa och perfekt tajmat eftersom vi tog sista planet från sverige ner innan vulkanutbrottet och tog första planet upp från egypten! Väldigt mycket ryssar på hotellet men pastamannen gjorde det värt besväret att gå till restaurangen :p Kan rekommendera Egypten men Magawish kommer jag inte åka tillbaka till :p

Lovely trip darling...nu ser vi fram till nästa resa om något år! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0