En resa till och från London

Nu är vi tillbaka i Kalmar efter några underbara dagar i London och en dag i Reading, har verkligen varit underbart och jag behövde verkligen en paus från verkligheten och lilla Kalmar.

Resa dit:
Vi åkte med bussen från Kalmar i onsdags morgon, och herregud vi hade ju ingen bra start! Katrin missade nästan bussen, på riktigt jag stod och typ muta busschaffören. Sedan kommer någon på att oj oj plånboken saknas då de kom ett telefonsamtal...men tack gud de gick att lösa! Så efter att ha stressat på morgonen kom vi till Nyköping vid halv två och gick runt i staden och kollade runt innan Pappa kom och hämtade oss för middag på landet innan flyget skulle avgå strax innan 22. Efter en mysig middag åkte vi till Skavsta och flög mot LONDON!

Landade vid 23 och då skuttade vi iväg till bussen mot London och nu var vi väldans trötta! Kom på en tidigare buss och var framme i London vid 01 och gick då till Hostlet. Tänk att vi hittade rätt på en gång, troligtvis eftersom jag och Frida bodde där förra gången. Hopp i säng och sov väl si sådär första natten.

Dag 1 -Torsdag i London:
Klockan ringde vid 08 och då hoppade vi upp och gick ner och åt frukost efter lite tillfixning. Flingor, toast och lite pulverkaffe sen var vi redo för LONDON. Vi bestämde oss för att gå på en Gratis rundvandring och hade några timmar innan den började och tog en tur längst Oxford Street som låg ca 5-10 min promenix från hostlet. Efter lite kikade där begav vi oss till Hyde Park Corner där vi skulle mötas för guidningen. Efter 3h var vi helt döda, galet hungriga och fullpropade med info om byggnader, kungligheter och brittisk historia och avvek för lunch - SUBWAY!

Under eftermiddagen/kvällen gick vi loss på Oxford Street..och med det menar jag självklart PRIMARK! Blev lite mixade saker och lägger upp en bild när jag packat upp och har koll på vad jag faktiskt köpt. Efter att ha lämnat stora påsen på hostlet blev det KFC och efter det såg vi FAME på bio, underbar film och vi blev lite småkära!

Dag 2 - Fredag i London/Reading:
Vi vaknade pigga och glada efter en god natts sömn redo att shoppa lite mer och spana in lite mer av staden. Vi checkade ut från vårt Hostel och lämnade väskorna där innan vi åkte till Paddington Station för att köpa tågbiljetter till eftermiddagens tur till Reading. Sedan blev det shopping på Oxford Street, lunch på Subway och allmänt strosande. Stor shopping på Primark och problemet var att man skulle få plats med allt i väskan också..måste sett kul ut på Hostlet när jag sprang och provade kläder och tryckte ner de jag inte ville ha på mig.

Nu var de dags att ta tåget till Reading, fullproppat tåg var det och hade konstiga dörrar...som man öppnade genom att hänga ut sig genom fönstret :p Haha, vi slapp dock öppna själva - tack! Sedan blev det en underbar kväll med underhållande folk..alltid trevligt att se lite utav landsbyggden. En irländsk bar och en 80-tals klubb senare somnade vi sött i våra sängar.

Dag 3 i Reading/London:
Upp och hoppa sunshine..solen sken över huset så var trevligt att vakna upp. Efter en sen frukost åkte vi in till stan, Reading och gick runt...åt lunch och tittade runt på massa saker. Mycket trevlig stad och mycket trevligt folk :) Innan vi tog tåget tillbaka till London senare på kvällen tog vi Katrins Starbucks oskuld...haha! Mums latte på Starbucks. Sen var de dags att åka tillbaka till London, snyft!

Tillbaka i London sprang vi på bio och kollade på en skitfilm, någonting med att människor inte kunde ljuga. Vi hade iaf Pepsi och mumsiga Vinäger chips vi mumsade på under filmer..yum yum!! När filmen var slut var klockan efter 23 och vi åkte mot Victoria Station för att ta bussen mot Stansted, dags att lämna London! Väl på bussen halvsov jag, medveten om hur oskönt de är att sova på flygplatsgolv.

Dag 4 hemresan:
Vi var framme vid Stansted klockan 01.30 och gick på toa, bytte om och borstade tänderna. Sedan packade vi om väskorna, vägde dom och klädde på oss MASSA kläder, då väskan "råkade" väga för mycket. Haha Måste sett galet kul när vi satt och tryckte ner alla sakerna. :p Sov två timmar på flygplatsen, faktiskt rätt gott också. Sedan öppnade säkerhetskontrollen..och vi kom igenom med väskorna!!! Yay!!

Blev lite shopping på flygplatsen..en eyeliner, lotion och läppglans :) 310:- för allt - me like!! Hoppade på flyget och sov ytterligare två timmar och vaknade när vi landade..galet trött! Väl på Skavsta var det bara att åka in till Nyköping och vänta på bussen mot Kalmar. Efter måååånga timmar var vi iaf framme i Kalmar..och där väntade min döda cykel så var bara att gå hem i regnet :p

Var en UNDERBAR resa..jag och katrin hade fun fun fun och jag längtar redan tillbaka!!!
Puss







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0