The flight over..

Nu är jag på plats..ska spendera första natten i mitt rum och de känns ju rätt spännande!!

Resan över:
Avresa från landet strax efter 09..perfekt flygväder så pappa var lite avis att jag skulle flyga :p Kom till Arlanda typ 10.45 eller nått sådant och ställde mig i kön och svarade på 50 frågor och fyllde i lite papper. Jonatan och Christoffer stod framför mig i kön så de var rätt trevligt att ha koll på några. Pappa och Birgitta hängde med till "svängen" där jag blev övergiven :p *Snyft!* Men de var rätt chill..Jonatan aka "the last man standig" fick packa om pga övervikt och vi fick typ springa till gaten. Väl där så hade jag tydligen inte fått mitt stolsnummer så fick vänta på att gå in - PANIK! Men HAHA jag blev uppflyttad till BUSINESS :) :) :) Så SJUKT NAJS att de inte är sant...skumpa och vin hela vägen över, fuck ekonomi rent ut sagt.

När vi landade i Atlanta hade vi 6h att döda...typ 2 försvann i passkontroller och security check x15 så vi gick runt och kikade lite INGEN TAX-FREE! Skaffade mig ett boardingcard också eftersom personalen på Arlanda missade den lilla detaljen. Sedan köptes en kaffe och vi satt och tittade på folket, fy fan för amerikanare ibland är allt jag säger dom är groteska. Hitt-happ så var de dags att gå till gaten, vi satt precis brevid men den blev självklart flyttad till en annan terminal :S Men tillslut kom vi ombord och iväg typ 45 min sena.

Landade vid tolvslaget, 05 svensk tid, och möttes av min värdfamilj som är världens underbaraste människor, fab fab fab! Åkte hem och blev inkvarterad i ett mycket fint sovrum i deras typiskt amerikanska hus och sov halvdant under natten!
Dag 1:
Upp vid 08 för tillfix och en efterlängtad dusch innan jag packade ihop mitt och gick ner för frukost - en fruktskål med bla jordgubbar och hallon, och självfallet kaffe. (Katie dom har inte skånerost VAD SKA JAG GÖRA???) Deras älsta dotter kom över med hennes man precis när vi skulle åka men dom verkar också trevliga. Mot skolan iaf och informationsmöte med the gang och Chuck som är IO här. Info...sedan lunch...och sedan shopping på Polaris Fashion Center. Köpte adapter, converter behövde jag inte ha! Woho! Sedan blev det en Motorola på Target för 69.99 så nu har jag en fungerande telefon!! Americanskt nummer är check!

Efter shoppingen kördes jag hem till värdfamiljen och vi packade ihop och jag skulle flytta in i mitt rum - PROBLEM! Mitt passerkort fungerade inte! :s Vi blev insläppta av en som bodde på våningen över och fick sedan åka tillbaka till Charlie och Annies hus och ringa Chuck och College Security för att fixa ett nytt kort - OCH DE GICK (chuck sa att de inte gick så dog lite där). Men de fixade sig och jag han flytta in och packa upp innan jag stack iväg på middag med svenskarna, chilienaren och två av holländarna. Mycket trevlig kväll på Westervilles enda pub :) Vi ligger bra till hos personalen och är måna om att göra det också...

De andra internationella studenterna är underbara, alla funkar helt okej ihop och vår lilla grupp nu hade underbart kul. Så det här kommer bli ett mycket roligt halvår, hoppas de tankarna fortsätter! Imorgon kommer nog min roommate så de ska bli spännande!! Lägger upp bilder på rummet imorgon - I LOVE it!!!

Nej nu ska jag sova, frukostdejt med en holländare imorgon vid 11.
Ciao från Westerville at 00.22

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0