Plugga vidare?

Okej...de är ett år kvar när jag kommer tillbaka till kalmar, men tiden går fort när man har kul ju. Christoffer snackar om sina masterval inför hösten som kommer (vissa har tur - är gamla och ska examineras). Så vad vill jag göra när jag är klar i Kalmar då?

Min plan var något år sedan att ta examen, flytta tillbaka till Stockholm och plugga ytterligare 1-2år på Berghs School of Communication. Men sedan tog mitt hat över och jag skulle börja jobba...tjäna pengar...och shoppa som en sinnesstörd människa. Visst, underbart...men kommer jag hitta tillbaka till skolbänken då? NEJ!
Min plan nu..sedan några timmar tillbaka är att flytta tillbaka till Stockholm och plugga Strategisk Kommunikation och PR. Ett ämne jag är KÄR i verkligen, PR is my kind of shit!

Utbildningen Strategisk Kommunikation och PR är på 1 år (40 veckor)..heltid, kostar 127.000 och verkar underbar!! De är antagningsprover..men de ska inte vara något läskigt för läser samma sak nu typ, kortfattat dock. OH! Tror de skulle vara super...och 127.000:- ser jag som en investering!!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag vet att SU har en kurs som heter kommunikation och PR också, den är nog också på 40, eller 60 hp. Jag vet inte om den är lika bra, men den kostar i alla fall inget! =)

2009-02-05 @ 15:21:29
URL: http://shoppingbloggen.com
Postat av: Jojo

Amanda: Nämen...vilket tips! Tack så mycket för de :) Ska helt klart kolla upp det!!

2009-02-05 @ 21:22:28
URL: http://jojoaug.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Det ar en fet investering. Jagt ycker du ska kora pa et du verkligen vill. Pengar lagda pa utbildning ar inte pengar bortkastade. Kor pa! Sen blir du Samantha fran Sex and the City, annordnar varsta festerna och har rad med vad du an vill, haha.

2009-02-06 @ 17:41:40
URL: http://kiminostyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0