Arroganta lärare

Det finns många arroganta människor där ute...men det känns som många av dessa är lärare, lärare som inte kommit längre i livet för att, ja jag vet inte...troligtvis för dom inte ger det lilla extra och därför hamnar på en skola som BBS. Okej de finns många bra lärare, men nej dom flesta är nog där för att känna makt och trycka ner några elever då och då - helt klart!!

Varför väljer man att bli lärare om det inte är något man vill? Ska elever vara tankeläsare för att förstå någonting eller veta när man FÅR SVAR PÅ BETYG? Nej nej nej, men de tycker tydligen våra underbara lärare. Nej mina amerikanska lärare är 17 resor bättre än den bästa på BBS. Det kanske ligger någon mening i att skolan är svindyr och att lärarna faktiskt får betalt. Jag kan helt klart tänka mig att betala om jag får lärare som är engagerade, trivs med det som gör och vill sprida sin kunskap. Även fast det borde vara den allmänna definitionen på en lärare så händer de inte ofta hemma iaf.

Go OC!

Kommentarer
Postat av: Helena

You got that right!!! :-) skolavgifter- here we come!!

2009-02-04 @ 23:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0