Chicago

Torsdags kväll:
Eftersom vi skulle ta bussen från Downtown Columbus så bad vi vår snälla roomie Michelle att köra ner oss och våran packning, killarna åkte med deras roomie. Dock blev färden inte helt smärtfri! Meghann var helt uppe i sminket och vi kom iväg 15 min senare än tänkt och åker då till FEL bussterminat..gick då inga Megabussar därifrån så alla fick panik och satt och pratade med någon i telefon och fick vägbeskrivning. Bussen gick vid 11 (egentligen 10.50 men de visste inte jag och den åkte ändå 11!) och vi kom fram i good tid..svettiga...vid 10.50 typ. Laddade med kudden och sedan var det bara att göra det bästa av dom 7,5h på bussen.

Fredag dag:
Vaknade till musik i soluppgången och första synen var Chicagos skyline, wowo! Slängde mig efter kameran men fick ingen bra bild, den var nog också trött! Gick till Hostlet som var ca 5 min från Sears Tower och sjukt centralt. Fick dock inte checka in förens vid 15 men vi låste in våra väskor och sedan fick vi frukost på Hostlet..muffins, kaffe, flingor och mackor. Gott! Vid 8.30 begav vi oss ut med målet Skydeck på Sears Tower, högsta huset i Chicago och ex i världen! Men dom öppnade inte förens 10 så vi gick till Millennium park och fotade fontänen, bönan och några andra silvriga saker. Vi fortsatte vår promenad längst med vattnet i det underbara vädret, tog en glass och njöt. Hamnade ute på en udde där Chicagos akvarium låg och några andra museum...vi stannade dock utanför och tog foton där. Efter en promenad på 4-5h så var vi tillbaka vid Sears Tower och åkte upp och fotade som små galningar..men kostar det $13 så vill man ju få tillbaka något också!
Sedan blev det lunch innan folk strejkade och ville tillbaka till Hostlet och sova innan kvällens utgång. Turistat hade vi gjort och sett alla dom sakerna som vi ville. Helt slut dog man i sängen..och jag som inte ens var trött! :p

Fredag kväll:
Efter en nap och en dusch var vi fixade och klara för en middag vid Navy Pier och sedan utgång på en av dom flashiga klubbarna. Sååå heta vi var!! Dock var det längre än vi trodde till piren så alla var aphungriga när vi väl kom fram! Efter lite strul så bestämde vi oss för en pub och åt god mat och drack gott vin...gick lite väl snabbt upp i hjärnan dock! :p
Men när vi var klara så begav vi oss mot Sound-bar som hade två dansgolv och flertalet barar med både House och RnB så vi fick lite variation. Kvällens roliga - någon random brud stötte på mig och jag flydde fältet och gömde mig bakom Chris :p Kom hem vid 02.30 och somnade på 2 sec i dom sköna sängarna.

Lördag dag:
Eftersom alla var otroligt trötta i både ben och fötter efter fredagen, samt att vädret inte var super så beslutade vi oss för en shoppingdag och tog en taxi upp till Michigan avenue efter frukosten. Shopping och lunch blev det innan regnet ÖSTE ner och jag och Rachelle tog skydd i ett hotell med starbucks! Mötte upp killarna när regnet lagt sig och åkte tillbaka till hostlet för en dusch innan det var middag och sedan barrunda med guide från hostlet. Blev bara jag och Rachelle under middagen, dom andra dissade oss - och glömde säga till!!! Men fick i oss lite Thai innan det var dags för spriten.

Lördag kväll:
De var vi och ett gäng andra killar..+ en till tjej! Man skulle kunna trott att vi var fulla från början, men vi hade bara kul och var kanske lite övertrötta/pigga. Träffade massa underbart folk som var del av vår barrunda, spenderade mest tid med en underbar amerikan, en kanadensare och lite tyskar. Billig öl började vi med..sedan blev det shots och drinkar och man blev rätt fattig. Men sedan överlät jag drickaköpandet till en annan..mycket billigare så :) Hade iaf mycket trevligt och har ingen aning när vi kom hem! Mr American var iaf hot hot hot :p
Söndag dag:
Eftersom vi skulle checka ut vid 11 blev det ju ingen sovmorgon, vilket skulle behövts, utan hoppade upp i panik..snabb tillfixning innan jag checkade ut vid 11.10. Väntade på Jonatan som var den som saknades innan Otterbeingänget tillsammans med R och en kille från Australien åkte till ESPN zone (spelställe med massa matcher, arkadspel och restaurang) för att luncha och titta på basketmatchen mellan Boston och Chicago.
7 personer i koma under ett bord, hälften kunde inte äta utan de blev små fina kartonger att placera maten i när vi tröttnade på stället aka middag.
Gick mot Navy Pier där vi splittade oss eftersom ingen kunde komma överens om vad vi skulle göra. Några gick på bio, några på Zoo och jag gick med R till en söt park i närheten där vi var till det blev för kallt och vi gick tillbaka till hostlet. Eftersom han inte sett Millennium park gick vi förbi där också och tog bilder..dock började det regna längst vägen men de var inte så farligt.

Söndag kväll:
Väl tillbaka på hostelt så var ingen där..så vi bosatte oss i en soffa och pratade massa strunt i någon timma eller två innan dom andra dök upp och flummade bort några timmar. Eftersom bussen tillbaka till Columbus skulle gå vid 10 så hade vi inget bättre för oss. Blev middag vid 8-tiden då jag åt min Wrap från ESPN och köpte vatten inför resan. Sa hejdå till R och sedan fick vi springa till bussen eftersom vi fick vänta på Jonatan som var seeeg på hostelt. Kom iaf på bussen och fick dubbla säten på hemvägen också. Dock var bussen som ett kylskåp och hon som körde bussen var en otrevlig häxa. Sov iaf majoriteten av resan i ett gäng obekväma ställningar och vaknade vid några stopp där häxan tände upp hela bussen!!! :S Kom fram 6.30 och då hämtade steve upp oss och sedan blev det bums i sängen!

Var en underbar resa och jag kan heeelt klart rekommendera Chicaho och HI Chicago som var vårat hostell!!!