Brist på sommarjobb...

Vad gör man som student om det INTE finns några sommarjobb och man känner att man absolut måste ha någonting att göra under sommaren!??!

JO, man läser självfallet sommarkurser på distans. Man kan läsa ämnen som blir inräknade i examen samtidigt som man får pengar av CSN (antingen tar man lån eller bara bidraget..). Tar man bara bidraget får man 5000:- för hela sommaren vilket är helt okej, eller så tar man lån och då antar jag att man få typ 15000 eller nått.
Frågan är om de är värt att ta lån..de är ju 10 mindre veckor med studiemedel i framtiden av dom 240 man har!!

Iaf så har jag sökt Marknadsförings etik 7,5 hp, Företagsetik 7,5 hp och Event Production 15 hp. Så får jag inget jobb så har jag iaf lite pengar att röra mig med vilket kan vara skönt att veta så man inte får panik och stressar upp sig..något jag brukar vara duktig på!

Skönt!!

Kommentarer
Postat av: Karro

Att du orkar plugga på sommaren :O Iofs, de ger väl mer frihet än jobb... Ja ska typ jobba heeeeela sommaren förutom 2 veckor ja ska vara ledig i juli... Kuuuuuuul - not!

2009-04-16 @ 13:58:03
URL: http://kajjo86.blogg.se/
Postat av: Annica

Du är duktig du. Det är klart att man måste ha pengar, och det är ett smart sätt.

puss

2009-04-16 @ 15:39:24
Postat av: Jojo

Karro: Jag skulle hellre jobba typ 6 veckor..men de är som sagt en sjukt skön frihet!!

Annica: Tack, du med!! Visst är det..ibland får man ihop det!

2009-04-21 @ 03:58:24
URL: http://jojoaug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0