Alla kan göra nått!

Välgörenhet är en underbar sak...men samtidigt är man väldigt noggran med vad för organisation man stödjer. Jag tycker det är HEMSKT att den finns organisationer som utnyttjar det goda ändamålet till att tjäna pengar. Alla vill väl tjäna pengar med det finns väl ändå en måtta på vad man kan göra, och de värsta som finns måste vara att ta pengar av dom som behöver det..av forskning som behövs för att hitta nya mediciner och förhoppningsvis botemedel mot några av dom hemska sjukdommar som finns.

Min tanke var denna: Ska jag köpa en iPhone eller ska jag köpa en ny TV?!?! Hum, svår fråga! Sen kom jag på hur otroligt hemskt det lät och skämmdes nästan, hur egoistisk kan man vara egentligen. Jag har det hur bra som hellst, gå in på en internetidning och se på förstasidan om alla hemskheter! Just detta gjorde jag och såg en uppmärksammad händelse ang ett litet barn som dött i cancer, 1,5 år gammal och säkert världens goaste unge. FY så hemskt. Så jag bestämmde mig för att tänka på någon annan..och ge en gåva till barncancerfonden!

Man behöver inte ge mycket, men bara att man ger tycker jag är otroligt viktigt. Många bäckar små heter det ju. Så detta ska bli en ny tradition..varje månad kommer jag ge något till någon välgörenhetsorganisation och jag tycker Du också ska göra det. Ge något litet..eller stort till någon organisation.
Hjälp på traven:
        

      

Kommentarer
Postat av: Katie

Fin sidan blev! duttig flicka, jag skänkte till unicef :)

2009-04-16 @ 12:45:26
Postat av: Jojo

Tack!!

Så duktiga vi är!!

2009-04-21 @ 03:57:11
URL: http://jojoaug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0