Muslimsk Barbie

När jag var liten var jag 100 % Barbie, det var det bästa som fanns och jag var mina dockor trogna. Barbiehus, barbiebil, barbiehästvagn, barbietrailer och ett gäng med hästar! Oh så mycket tid man spenderade med att bygga upp "Barbievärldar" och annat skoj...då lekte alla med Barbie!

Men om jag hade barn idag skulle jag vara tveksam över att köpa Barbiedockor till dem - har ni sett hur dom ser ut? Slampigare går inte att tänka sig! Dom har ju inga kläder!!

Det finns iaf en "Barbie" som har både kläder och helig skrift med på köpet, nämligen "Fulla" som är den muslimska barbiedockan! Låter spännande och aningen överdivet - men fy va pengar dom får in!! Det finns ju massa olika temadockor så varför inte??

SUCCÉ Den muslimska barbiedockan har tagit världen med storm


Kommentarer
Postat av: Alisa

Det finns en diskussion om det på min blogg, var med du me doch klick ain dig här:

http://alisagonzalez.blogg.se/2008/july/muslimsk-barbie.html



:)

2008-07-22 @ 14:11:56
URL: http://alisagonzalez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0