Sjönk som en bomb!

Vadå intagning på 14.00...haha vad är det för dagdrömma egentligen högskolan lille! Blev lite nyfiken och gick in på VHS hemsida för att kika på antagningsstatestiken för denna höst. Dom har pratat om att de var ett otroligt starkt tryck på antagningen, att marknadsföringen hade de hårdast och bla bla bla...
VAKNA UPP!
Förra årets lägsta antagning låg på 14.48 och det var totalt 619 behörigt ansökande. Nu i år var det 580 sökande med lägsta antagning på 13.20 - vart är de bra?! I vilken drömvärld då..jag tycker de ser ut som dåliga siffror..40pers har dom förlorat...och gått ner ÖVER en och en halv poäng som lägsta. De är sjuka siffror om ni frågar mig!! Sluta snacka skit and deal with reality!!!

För övrigt tycker jag om HikK och BBS, de är en bra skola..väldigt fina lokaler som är nybyggda, supertrevlig personal (oftast iaf) och de finns alltid någon gömma att hitta. Allt är rent vilket för mig är helt otrligt, haha! Kalmar som stad är toooopen, litet och sött. Lagom stort, man lär sig hitta snabbt, finns ett gäng olika cafeer, jag har en ny favvo! Allmänt kan jag starkt tipsa er som ska söka - go for Kalmar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0