Nu och då

Halloj...hoppas att alla lever! Tänkte sammanfatta gårdagen, om någon tycker det är kul :p

Igår var väldigt trevligt, vi träffades hos Lina innan och skulle fixa oss. Jag hade en stor påst och sen min lackväska full med saker. Hårsaker, borstar, smink, kläder, skor med mera. Träffade Annica på vägen mot lina så vi tog sällskap. Kom nog till henne runt 15 skulle jag tro. Då serverades det vin, man hann dom inte dricka så väldans mycket för tiden bara raslade iväg. Alla var superfina i galaliknande klänningar och accessoarer :) Riktigt roligt! 

Vi tog en taxi till kåren och studdsade ut..eftersom insläppet började halv fick vi vänta utanför i några minuter - och då började det regna, och inte så lite heller :S Vi trippade över vägen och ställde oss i busskuren tills kön försvunnit och vi kom in. Slog oss ner och skålade i välkommsdrinken (som självklart var lila). SÅ fortsatte kvällen, med sång, utmärkelser och liknande. Det sämsta var att Annica inte blev General :( Vi hejade på henne, men de blev en massa flummiga människor...alla från massa gäng, eller iaf likadana. Efter trerättersmiddag, mums vilken god dessert de va :) Jordgubbs pannacotta med hallonsås! Sist men inte minst under fyrverkerier så blev vi av med banden och blev ettor :) Hihi!

Mellanfesten var på studentpuben, och det var ett riktigt mysigt ställe får jag lov att säga. Mycket trevligare än kåren med små gångar och trappor, en ny favorit här i Kalmar! :) De var tänkt att vi skulle gå till kåren, men Helena jag och lina tog oss hemmåt istället. Vi hade haft vårat roliga då och de kändes skönt att de inte blev så oerhört sent! Det är ju en dag idag också! :p

På förmiddagen läste jag en 150sidor ur "Väninnan" av Denise Rudberg, kan verkligen rekommendera den boken! Helt fantastisk! :) Nu har jag läst in/repiterat några kapitel vi skulle läst till i veckan..jag trodde jag låg efter men de är bara 2 kapitel jag inte läst, så det var ju skönt! :) Nu ska jag strax bege mig mot Lina, de är eftermiddagsfika där innan jag ska hem och tvätta och läsa lite till i kurslitteraturen :)

Oh..funderar på att åka hem nästa helg, alla är ändå upptagna eller ska åka hem den helgen så då tänkte jag ockås göra det! 300:- går det på tur och retur. Ska kolla med mamma så dom inte ska göra något spec, förutom att flytta då :p Vill ni gå på dejt så hör av er innan jag är uppbokad :p

Ciao 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0