Kan man rädda världen?

Jag känner mig tveksam, vissa tycks tro att ingenting är omöjligt..att vi genom att slänga gamla elaka kylskåp på tippen, elda upp dem eller vad man gjorde med dom gamla godingarna, så blir allt bra!? Jag är tyvärr mycket kritisk, jag har inte sett mycket elände utanför sverige..inga slumområden i u-lander eller varit med om krig eller naturhot. Självklart tycker jag att man ska göra något åt det, det går inte att fortsätta som förr med gifter i allt och lite till. Vi blev allt mer miljömedvetna - jag lika så. Vi källsorterar, det gör vi i korridoren och jag tänker fortsätta när jag flyttar. Köper "miljöbilar"..sen om det är för att "ha gratis inträde till Stockholm" som dom säger i reklamen eller inte kanske inte spelar någon roll!

Men behöver man vara såååå ottttroligt nedstämd över vad som händer. Visst USA SUUUUUUGER och vägrar skriva på miljöavtal, bara för dom har minst 3 bilar per medelklassfamilj. Men (höll på att säga världen går inte under :p oops it does!) vi måste ändå vara tacksamma för vad vi har. Jag är tacksam, glad OCH kan tänka på annat! Jag bryr mig...du borde bry dig, men de ska väll för i skjutsiken inte ta över dig tills du blir en deppig tant med 20 katter i ett hus på landet!

People - be happy, dont worry (all the time anyways)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0