En helg på landet..

Jag har blivit kidnappad!!!! OMG..hihi!

Det blev landet efter allt, Birgitta kom körandes förbi huset hemma precis när jag varit hos skomakaren och hämtat upp ett par skor till syrran..och självklart var det inte så svårt för henne att övertala mig att hänga med ner till landet. Jag som hade börjat med maten och allt :p Men de kändes som landet was the right thing to do!

..Ohh vilket rätt val! 
Vädret är fantastiskt, träden blommar (ni skulle se det stora päronträdet framför huset! Oj oj oj! ) det är varmt och skönt i solen..det enda negativa är att det blåser! Min min otroligt duktige pappa har fixat med altanen som är nybyggd och fin, och han satte upp ett plank mot vägen igår så nu är det iaf lite skydd..från både bilar, vägsmuts och vind :)

Igår så var vi och köpte bädor till planket till altanin, plockade ner slogboden hos farmor och farfar, fikade lite hos farmor och farfar tillsammans med min faster och hennes man. fast vi satt inne och fikade..de blåste och var lite kyligt inne...men trevligt ändå! Så mysigt hos dom tycker jag..fast nu ska dom sälja huset, pappa fixar ju deras nya lägenhet i "centrala byn" :p Annars blev det en hel del pluggande igår, jag är nästan klar med kapitel tre nu, kanske en 3 tal kvar..sen bli det kapitel 4.a, de börjar vi med på måndag..men de känns som jag behöver ligga lite före ;)

Nu idag så sitter jag mest på alltanen och läser andra boken i "Gossip girl" serien "You know you love me!"..toppen den med! Nä nu har jag hämtat min ramlösa och boken och solen skriker på mig ;)

Fortsatt trevlig söndag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0