Lungt igen

Nu är det bara jag och birgitta kvar på landet..lungt och skönt igen ;)

Vi åkte och lämnade Helena i Flen tidigare idag, hennes pappa tyckte att hon skulle ta och komma hem och hjälpa till. Dom ska ju få besök från USA på onsdag, hennes värdsystrar kommer på besök och ska stanna i några veckor. Roligt att komma direkt från stora och rutiga USA till Sverige och Pridefestivalen som dom ska få besöka det första dom gör, jag vet hur chockad jag brukar bli på t-banan under priden..men roligt får dom nog iaf. :)

Birgitta skulle köpa något slags bälte till ryggen i Malmköping, dom hade stängt när vi var förbi tidigare - men på vägen hem från Flen så var det öppet. Riktigt fina lokaler var det, ljust och fint..dom hade bla en träningslokal som var tipp topp! Kanske inte det man väntar sig i lille Köpingen :)

På landet hjälper man till *Puh* och ibland är det faktiskt riktigt roligt! Nu har jag plockat resten av vinbären på de små buskarna (bara dom stora kvar :p) de är ju inte så jätteroligt. Men att hjälpa birgitta att slunga och då - det tycker jag är helt okej. Täcka av (ramarna där bina lägger honungen är täckt med ett tunt lager vax som man ska ta bort!) är skojj, man blir kladdig av honung och den kan man ju alltid slicka bort *Mums!* De ska vi göra ikväll!

Men innan dess är det lite övningskörning, lånar grannens bil, en promenad och matlagning! Hoppas att jag överlever "stressen" :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0