Tro det eller ej men jag lever!

Nu har jag varit kalmarbo i snart 1 vecka...och det känns superbra med allting! Trivs som bara den!!! :D

Flyttade ner i lördags, kom till en rätt tom och tråkig lägenhet (rum på 19kvm) men när jag började fixa till blev det iaf lite bättre..plocka upp saker och dyligt! Bor i korridor (blää) vilket inte kanske är det bästa, människorna är inte direkt min typ men alla är trevligta och i ungefär samma åldersgrupp..vilket är bra! Köket är äckligt och jag vill aldrig laga mat där..jag får våldgästa någon ny kompis och laga storkok där ;) Haha...men jag har inget frysfack..så de kan ju bli svårt!!! :p

Men i söndags åkte jag till IKEA..de blev en FULL vanlig vagn och sen två fulla transportvagnar med saker och möbler. Köpte soffa, bokhylla, skrivbord, spegel, guddar, gardiner, överkast, tallrikar och bestik och en lampa till (plus alla 50 0000 småsaker man måste ha!) Men de fick jag hemlevererat i Måndags, fick betala 495:- men skulle inte klarat att bo i cellen ända tills pappa och birgitta kommer ner om några veckor!

Men snacka om att det finns saker att göra, och massa trevliga människor att göra sakerna med! Träffat söta och goa människor som man trivs med..vi verkar ligga lika till (eller nått! :) ) Men de är nya saker hela tiden..hade första föreläsningen igår i ämnet Företagsekonomi A - Organisation och ledarskap (har jag för mig) och den var bra och intressant..tiden bara flög iväg! Klarade av den...men eftersom man inte visste vad man skulle läsa innan så är de 3kap. som ska läsas in nu...MEN! Idag hade vi studeiförberedande föreläsning..och fick lära oss att en bok på 720sidor är oftare lättare att plugga än en på 300sid. pga olika saker. Så 3kap. + 2 till imorgon kommer gå snabbt att klara av :)

Har varit på min första sittning, skippat den andra och väntar spänt på att nya biljetter ska släppas till resterande aktiviteter. Det händer verkligen saker överallt!!! Helatiden är det något...gärna dubbelt också. Generalerna och Huvudfaddrar/faddrarna är supersöta och roliga människor - en super nollning!

GO Kalmar ESS! :) :) Lila is the shit!

Annars är det bara bra, har fixat hemma idag och igår och nu ser det riktigt beboligt ut :p Kom gärna på besök..vinet ligger i bokhyllan! Ska börja leta bostadsrätt..men korren får de bli så länge!!! Nä nu måste jag ta och kolla mail...blir en hel del när man inte haft internet..och plugga..ca 60 sidor att läsa till imorgon...UTAN sammanfattning! :(

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0