Kalmar!

Nu har jag och pappa kommit hem från Kalmar..en resa på ca 13h totalt, tur att vi har skön bil iaf! :)

Åkte vid 9 tiden i morse och var framme 13 ungefär. Hämtade nyklar och passerbrickor i bo-butiken och sen åkte vi till min nyyya bostad. Låg kanske inte perfekt till, jag bor i en rondell...eller brevid en rondell. Längst ner och ut mot gatan :S Men de är lugn trafik och jag bor på 1tr (½ trappa) så de går inte att ta fönstervägen -Puh!-

Jag är supernöjd med mitt rum, var mycket större än jag trott och badrummet var också stort! Dock var de med drapperi..men men. Köket var också okej..stort och luftigt vilket är bra! Måttade och gjorde en ritning av rummet och sen åkte vi och åt mat, snacka om hungrig man var vid 14 tiden!!! Efter en liten prommis i centrala Kalmar (400meter "hemifrån") så åkte vi till IKEA. Kollade upp leverans utav säng, men kom fram till att jag nog sparar möblerna i rummet tills pappa och birgitta kommer ner i september..jag får överleva! Sparar 495:- på det! Men om jag dör får jag ta och skicka efter skiten!!! :p

Köpte lite småsaker: handdukar och badlakan, lampa, saker till badrummet (matta, toastuff, papperskorg mm) sen blev det två lakan, ett påslakansett och en kudde. Gick på 1533:- jag betalade 33:- själv efts jag fått present av farmor och farfar samt pappa och birgitta! Ska köpa ny säng, skrivbord, två hyllor, en soffa (bäddis) och någon lampa på IKEA. Sen är det gardiner och lite sånt som också behövs!

Lägger upp bilder imorgon när jag kommit hem till stan (är på landet!) Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0