Förändringar

Jag skulle helt klart kalla mig en modern människa (nej jag har ingen def. på det) men när det kommer till vissa saker är jag från stenåldern och tycker inte om att sager förändras. Vissa saker ska vara traditionella, kanske inte vara exakt som förr men fortfarande visa respekt för historien och jag tycker inte om när sager förändras för snabbt eller allt på en gång.

Med detta vill jag säga - jag är GLAD att jag inte är aktiv scout, eller aktiv pappersscout. Jag skulle stå och SKRIKA som en bäbis, troligtvis hoppa lite också och se ur som ett äppelkart när det skulle vara möten och omröstningar.

NEJ jag tycker inte om nya skjortan,
NEJ jag vill inte ha en ny halsduk,
NEJ jag vill inte ändra liljan,
NEJ jag vill inte ha språrascouter iställer för miniorer,
NEJ jag vill inte ända scoutsången.
NEJ NEJ NEJ NEEEEJJJJJJJJJJJJJ!!

Kan vi inte bara byta ut ordet scout och hitta på något nytt..någon som har ett förslag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0