Skånska..light?

Ni kanske undrar hur det går med mina språklektioner??? Jag håller ju på att lära mig skånska inför Katrins fest i skåne i juni, det kommer bara vara skåningar och för att kunna förstå måste jag förbättra dessa språkkunskaper!

Det går framåt, "Du kommer nog till och med kunna skaffa en vän på festen!" kommenterar min utomordentligtfantastiske lärarinna Katrin :) Känns tryggt med Katrin och jag lär mig ooootroligt mycket.

Skoj skoj skoj! Har lämnat stadiet med McDonaldsmenyn som Anna spelade in x-antal år sedan, hihi!


Skåne here I come!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Jojo!
Skånska är inte så svårt att förstå om du bara vill. Det är däremot svårare att förstå norrländska men där har du inte att göra det är bättre du kommer till skåne. Rullebör och pära är bra ord att kunna, kan du inte dess får du kolla upp dem.
Kram Anna

2008-05-15 @ 21:54:39
URL: http://annathilda.wordpress.com
Postat av: Jojo

Hihi..sant sant!
Jag arbetar just nu på lide..katrins favoritord och de måste man ju bara lära sig! Svårt med mina jäkla i.n men de närmar sig!

2008-05-16 @ 11:42:56
URL: http://jojoaug.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0