Liv

Oktober är "bröstcancermånaden"..många produkter blir rosa som en symbol för kämpandet mot bröstcancern, visa att den finns där och att vi kan göra något för foskningen. Det händer faktiskt saker med forskningen..det går sakta framåt men det är dyrt så bidragen måste fortsätta komma in. Jag tycker det är hämskt att så pass många drabbas av bröstcancer..cancer i allmänhet. Alla känner vi någon/vet någon som varit drabbad och blivit "frisk" eller har gått bort i sjukdomen. Alla! Hur hemskt är inte detta?

Hittade precis till "Livs blogg", en tjej precis som jag som är 20 år och tycker om livet. På nio månader kan ett liv ändras drastiskt! Jag kan inte förstå känslan, men jag blir upprörd av själva tanken! Alla får kämpa..men alla övervinner inte cancern, tyvärr. "Hon" har det i släkten, både på sin mammas och pappas sida..och trots sin unga ålder drabbades hon. Majoriteten är över 40 år när de drabbas..men det finns undantag - "liv"

Imorgon, den 20 oktober klockan 20:00 kommer hon att somna in!

Läs hennes blogg: http://colourfulmiracles.blogg.se/

Tänk så mycket man vill göra för att hjälpa till, jag är trött på att vilja och tänker nu agera. Hur? Det vet jag inte..men någon vill och måste jag göra. Varför all sorg!? Och nää jag är inte dum, men hallå!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är hemskt, oavsett, i detta fallet handlar det om en fiktiv figur då den här Liv är påhittad. Historien är uppstakad och om man kollar runt på lite bloggar i Sverige idag debatteras det om den.. Detta är rosabandets nya värvnings-teknik..

2007-10-09 @ 21:51:54
Postat av: Jojo

Jo..men de är inte det som är grejjen, det är ju det man menar! Sen om personen är verklig denna gång är en annan sak - men det händer och de är detta man vill framföra!

2007-10-09 @ 22:05:44
URL: http://jojoaug.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0