Observation!

Jag har kommit på en sak..en kanske konstig sak men den har diskuterats förr..dialekter! Från att tyckt att dialekter är brutalt fult och osmakligt (nej stockholmska är ingen dialekt utan anses som "svenska" :p) Men ändå!

Människor (läs killar) med dialekt blir snyggare. Man kan se en kille - usch! Sen pratar denne - ohh vilken sötnos! Jag skulle säga att de är roligare, mer spännande med dialekter. Man är trött på alla tråkiga stockholmskillar och dialekten piggar upp lite! :)

Jag är inte ensam om denna tanke..I know it!
Frågan är Norrlänska (norra sverige) eller Skånska (södra sverige) vilken är hetast?

Kommentarer
Postat av: Stina

Norrländska! Så jäkla hett...

2007-11-21 @ 11:54:47
Postat av: Anonym

Ah..de är väääldigt hett thats true! Lite mer manligt än skånskan skulle jag våga påstå! :p

2007-11-21 @ 12:18:39
Postat av: Anonym

Skånska är helt klart gulligare

2007-11-21 @ 14:42:00
Postat av: Helle

Stockholmska är inte svenska, det är en muterad form av svenska :P östgötska däremot, det är riktigt ursvenska!

2007-11-21 @ 20:25:07
URL: http://hellebulle.blogg.se
Postat av: Frida

De som kommer söder ifrån är ju klart bäst, både skånska och göteborgska är fint!! : )

2007-11-21 @ 21:54:09
URL: http://fridalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0