Vogue

Hittade en mycket inspirerande intervju med David Hägglund som är AD på Franska Vouge. Man kan läsa om hans arbeta och hur det är att jobba på den största och mest prestige fyllda tidningen i modevärden. Han berättar om hur han hamnade på tidningen och om tidigare uppdrag..smaskig läsning!

Läs den här

Jag blev inspererad eftersom jag vill jobba med reklam eller liknande jobb inom marknadsföring, plus att jag vill gå på Berghs (drömma kan man ju alltid göra iaf!) :p

? Tidningen är knappt mallad alls. Det är otroligt fritt. Idén är att hela tiden vara lekfull, överraska och komma på nytt. Tidningen är helt formgiven ur ett estetiskt perspektiv, bild och form kommer alltid före text. Det är mycket ovanligt för en så stor tidning, säger David Hägglund, art director på franska Vogue.
FOTO: Blaise Reuterswärd



Kommentarer
Postat av: Josieeme

ja som sagt..jag tror man får ge modette lite tid..men finns en hel del o hämta..Glamour är också en favorit, & elle & VOgue, gillar att läsa en massa olika:]hoppas du får en skön helg:]

2007-06-15 @ 10:42:19
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0