Fredag!

Fredag idag - jippie nu är det helg! Känns dock verkligen inte som helg..veckan har gått så otroligt snabbt, tänk vad mycket de är som har hänt, känns verkligen som jag bott i Kalmar jättelänge :p

Idag så började vi dagen med en föreläsning i grundläggande IT-kunskap..det kommer vara en valfri kurs på 4,5 alt. 7.5 poäng. Första delen är bara basen och andra delen är webdesigninriktad. Jag skrev upp min på båda kurserna..känns bra eftersom de är MYCKET lättförtjänta poäng. Vi ska ha två föreläsningar och två laborationer till det..med uppgifter som "öppna ett mail" "ändra typsnitt" "lägg till en kontakt i adressboken" och liknande. Ska inte vara för kaxig..men mycket kan man faktiskt. Webdesignen ska bli rolig...fast den börjar först senare i terminen..så att inget ska krocka!

Efter 3h där så var det lunch i en timma, första gången i "studentcafét"..där finns micro, bord, kylskåp med mera. Så vi åt i lugn och ro, lyckades även logga in på mitt datakonto..och mailen. Så nu klarar man av det också - superbra! :)

13 började föreläsning 2 i företagsekonomi...på dagens schema stod strategier. Föreläsaren var en riktig lustigkurre..haha! Vi fick sluta vid 15 istället för 16 - "för de är inte alltid en svensk är med och springer final i VM" fråga mig inte vad..men kanske 400meter eller något sånt. Glada blev vi iaf!!!

Jag åkte ner till centrum och gick och kollade..köpte en kalender med en helsida för varje dag - kommer behövas! Lite pennor blidde de också när jag ändå var på akademibokhandeln...dom hade extrapris på några filmer också, så de blev en Lohan film..alltid trevligt! Kikade runti några affärer innan regnet kom och jag flydde till Baronens köpcentrum för att köpa mumsigt te! Tänk att de är så billigt med te egentligen..blir överaskad...positivt..varje gång! :) Blev "Svensk Sommar" och "Teaterblandning"..och två tekulor till teét :) Väl hemma har jag fixat lite..började kolla på film men blev distraherad..så den är fryst i bakgrunden! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0