Första doppet i år

Hallojsan...gäääsp!

Har varit borta hela dagen nu, eller iaf från när jag vaknade (galet sent - inte likt mig!)! Helena ringde och sa att iaf hon ville till stranden så jag kunde åka mot dom så skulle vi se med dom andra. Packade snabbt ihop alla saker, bikini, handduk och en filt innan jag sprang mot bussen. Precis när jag hoppar av i Älvsjö ringer hon och säger att dom andra vill shoppa..så jag åkte mot centralen istället! Dom bor ju såååå långt bort, sollentuna är OFF! Men jag gick förbi 7-eleven och köpte mig en mumsig frozen coffee och gick till Åhlens. Hittade en tröja som var på rea...-50% på reapriset och sedan ytterligare -20% på det :) 199:- för en supertröja jag kommer använda mycket i höst/vinter. 

Vid tvåtiden kom helena och dom andra till stan, gick runt och kollade i affärer..efter bla skor. Sen vid 16tiden gick vi till TGI Fridays vid stureplan och käkade där. Mums mums! Efter maten åkte vi mot Sollentuna, men vi åkte bara hem till dem och vände för att sedan ta bilen till ett bad (Rösjöbadet) Var inte varmt eftersom solen gått ner, men jag badade ändå - första gången utomhus iår! OMG! Snacka om sent..har aldrig varit såhär sen, men jag har blivit en badkruka..plus att jag verkligen inte tycker om att bada i grumliga sjöar!

Efter badandet åkte vi tillbaka till Helena och grillade! *Mums* Blev revbensspjäll, sallad, melonsallad och dressing. Var mumsigt...men blev lite sent! Åkte hem med bussen som gick 23.09..missade 22.09 precis..! :( Men efter en jäkla tur med en galen busschafför (som jag kommer ringa och rapportera till SL imorgon!) som körde i typ 90 hela vägen, pendeltåg och t-bana så är jag hemma i hemmet! Läste på portdörren att någon snott en huvudnyckel till huset, så dom ska byta lås och grejjer...men man ska ha underlåset låst också för att inte riskera någonting! Jag hatar sådant här..och min syrra bara skakar på huset och skiter i att låsa överhuvudtaget - är vi släckt? Men men..

Sov gott! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0